تعمیر و نگهداری Equipment maintenance

فراهم کردن بسترمناسب ثبت اطلاعات فنی ماشین آلات و برنامه ریزی پیشگیرانه بهبود راندمان تولید و کارکرد

تعمیر و نگهداری Equipment maintenance

فراهم کردن بسترمناسب ثبت اطلاعات فنی ماشین آلات و برنامه ریزی پیشگیرانه بهبود راندمان تولید و کارکرد

مرگ بنیانگذار یک صرافی ارز دیجیتال در کانادا، مشتریان را بدبخت کرد!

مرگ جرالد کوتن، بنیانگذار 30 ساله صرافی ارز دیجیتال QuadrigaCX کشور کانادا که در روزهای گذشته خبر ساز شد، این صرافی را در شرایط دشواری قرار داد.

مرگ بنیانگذار صرافی به این دلیل خبرساز شد که او تنها فردی بود که رمز عبور فضای ذخیره سازی صرافی را در اختیار داشت و مرگ وی باعث شد مبلغی حدود 190 میلیون دلار از پول های مشتریان، در شرایط نامعلومی قرار بگیرد.

به گزارش Coindesk، جرالد کوتن در دسامبر گذشته به طور غیر منتظره در کشور هند درگذشت. جنیفر رابرتسون، همسر وی در دیوان عالی استان نوا اسکوشیا بیان کرد که صرافی مبلغی حدود 190 میلیون دلار ارز دیجیتال و پول فیات به مشتریان خود بدهکار است.

درحال حاضر بخش عمده دارایی این صرافی در Cold Storage یا به اصطلاح کیف پول سرد است، چرا که این فضا از امنیت بالایی برخوردار است. با این حال، صرافی تنها به مبلغ کمی که در کیف پول گرم یا Hot Wallet نگهداری می کند دسترسی خواهد داشت؛ اما این میزان برای پرداخت بدهی به مشتریان کافی نخواهد بود.

اگرچه همسر کوتن لپتاپ او را در اختیار دارد، اما رمز عبور آن را ندارد. تلاش های زیادی برای رفع این مشکل انجام شد اما هیچکدام نتیجه نداشت. حتی صرافی برای دور زدن رمزنگاری یک متخصص فنی استخدام کرد، اما او هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

طبق اظهاراتی که در داداگاه بیان شده، از آنجایی که کوتن مسئولیت رسیدگی به مسائل مالی را بر عهده داشته، رمز عبور کیف پول سرد را در اختیار هیچ یک از اعضای تیمش قرار نداده است.

البته برخی از شاکیان به این داستان مشکوک هستند. آن ها بر این باورند که مرگ کوتن در هند ساختگی و بخشی از نقشه کلاهبرداری از مشتریان صرافی است. با این حال، گواهی فوت و تایدییه دولت از مرگ یک فرد کانادایی در هند در کنار اظهارات رابرتسون در دادگاه وجود دارد، اما به دلیل نقض قوانین حریم شخصی، جزئیات آن منتشر نشده است.

منبع : ubergizmo

این وب‌سایت توسط هوش مصنوعی چهره های جعلی می سازد!

رسانه کلیک – یک وب‌سایت به وسیله هوش مصنوعی می تواند چهره های جعلی درست کند. این قابلیت می تواند بخشی از مزایا و معایب این فناوری را مشخص کند.

هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد. به تازگی یک وب‌سایت می تواند توسط آن چهره های جعلی بسازد! وب‌سایت thispersondoesnotexist با استفاده از هوش مصنوعی می تواند به صورت نامحدود چهره سازی کند.

چهره های تولید شده در این وب‌سایت وجود خارجی ندارند. توسعه دهنده این وب‌سایت، فیلیپ وانگ از فناوری های شرکت انویدیا استفاده کرده است. این فناوری از الگوریتم های مختلف برای بهبود کیفیت تصویر نهایی بهره می برد. این وب‌سایت با استفاده از تصاویر مختلف قادر به تولید چهره جدید و غیر واقعی است.

در حالی که این تصاویر بی نقص نیستند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. در نگاه اول این تصاویر واقعی به نظر می رسند؛ با این حال اگر به جزئیات توجه کنید، به این موضوع پی می برید که با تصاویر جعلی روبه‌رو هستید.

این وب‌سایت برای ساخت چهره های جعلی به محاسبات کمی نیاز دارد به گونه ای که توسط یک کارت گرافیک انویدیا می توان در هر دو ثانیه، یک چهره جدید تولید کرد.

فناوری انویدیا علاوه بر امکان تولید چهره های جعلی، قادر به ساحت خودروها و گربه های جعلی نیز هست. این وب‌سایت یک پروژه ساده محسوب می شود؛ با این حال می تواند پتانسیل های این فناوری را به خوبی به نمایش بگذارد.

هوش مصنوعی طرفداران و مخالفان زیادی دارد. برای مثال کاربران می توانند توسط چهره های جعلی، کارت های شناسایی مختلف تولید کرده و توسط آن کلاهبرداری کنند، البته نمی توان از مزیت های آن نیز چشم پوشی کرد.

از مخالفان سرسخت این فناوری می توان به ایلان ماسک اشاره کرد که هوش مصنوعی را یک تهدید بزرگ برای بشر می داند. در آینده کاربردهای این تکنولوژی با افزایش چشمگیری روبه‌رو می شود. 

منبع : engadget

سی آر ام (CRM) چیست ؟

واژه CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که می‌توان آن را بصورت زیر تعریف نمود.

“مدیریت ارتباط با مشتری، رویکردی فراگیر برای ایجاد، حفظ و توسعه روابط با مشتریان است.”

در ادامه نگاهی دقیق تر به این تعریف خواهیم داشت.

ابتدا واژه “فراگیر” را در نظر بگیرید. مدیریت ارتباط با مشتری ، بر خلاف تصورات رایج، تنها متعلق به واحدهای بازاریابی، فروش و خدمات نیست. همچنین نباید آن را زاییده ذهن مهندسان IT سازمان فرض نمود. با اینکه این واحدها بیشتر از دیگران با CRM سر و کار دارند اما در حقیقت CRM باید روش انجام کسب و کار باشد که تمام بخشها را تحت تاثیر خود قرار دهد. درصورتیکه CRM به یک یا چند واحد خاص مانند بازاریابی و فروش محدود شود، به ارتباطات سازمان با مشتری آسیب خواهد رسید.

دومین عبارت کلیدی تعریف فوق، واژه “رویکرد” است. مدیریت ارتباط با مشتری ، یک سبک تفکر و شیوه رفتار در زمینه ارتباط با مشتری است. ما می توانیم در اینجا از کلمه “استراتژی” نیز استفاده کنیم چرا که مدیریت ارتباط با مشتری ، شامل یک برنامه راهبردی برای سازمان است. در واقع از استراتژی CRM می توان به عنوان یک معیار سنجش برای تمام استراتژی های دیگر سازمان استفاده نمود. به عبارت دیگر هر استراتژی سازمان که کمکی به ایجاد، حفظ و توسعه روابط با مشتریان نکند، برای سازمان مفید نخواهد بود.

استراتژی ها جهت سازمان را مشخص می کنند و استراتژی که مانع توسعه ارتباطات با مشتریان گردد، سازمان را به جهت نادرستی خواهد برد.

این مساله در سطح واحدها نیز قابل توجه است. استراتژی‌ها یا برنامه‌های بازاریابی، منابع انسانی و تولید نیز باید در راستای بهبود ارتباط با مشتری باشند. برای نمونه اگر به علت حجم بالای تماس‌های تلفنی، کارکنان مرکز تماس را به کوتاه نمودن مکالمه‌های تلفنی تشویق نماییم، احتمالا امکان ایجاد یک تجربه رضایت بخش  برای مشتریان را از بین برده‌ایم.

حال بیایید نگاهی به عبارت “ایجاد، حفظ و توسعه روابط” داشته باشیم. در واقع به تمام چرخه عمر مشتری در تعریف CRM پرداخته می شود. هنگامی که شما استراتژی CRM را پیاده سازی می‌کنید، داده‌هایی در مورد مشتریان هدف و عادت‌های خرید آنها ثبت و تحلیل می‌گردد. با استفاده از این اطلاعات ارزشمند، می‌توان رفتار مشتریان را درک و پیش بینی نمود و تلاش‌های بازاریابی برای جذب مشتریان جدید و فروش مجدد به مشتریان فعلی موفق‌تر خواهند بود. همچنین با داشتن اطلاعات دقیق در مورد ترجیحات هر مشتری، امکان ارائه خدمات بهتر فراهم خواهد شد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که CRM بخشی از استراتژی کسب و کار یا بازاریابی است که هدف آن صرفا به افزایش میزان فروش و سودآوری مقطعی محدود نمی‌شود. بلکه CRM سعی دارد به دیدگاهی منحصر بفرد و یکپارچه از مشتری دست یابد که باعث بالا رفتن رضایت مشتریان و افزایش سودآوری شرکت در بلند مدت گردد. CRM یک استراتژی کسب و کار است که بر اساس مبانی زیر طراحی شده است:

    ساماندهی ارائه خدمات براساس نیاز مشتریان
    بالابردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری
    پیاده‌سازی فرایندهای مشتری محور

حتی اگر شما در واحدی کار می کنید که در ارتباط مستقیم با مشتریان سازمان نیست، باز هم نمی‌توانید نسبت به CRM بی توجه باشید. زیرا وظیفه شما پشتیبانی و ارائه خدمات به واحدهای دیگر سازمان است که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند و بدیهی است که رضایت مشتریان بیرونی وابستگی زیادی به رضایت کارکنان دارد.

مشاهده و بازیابی رمز عبور وای فای ذخیره شده در اندروید

ممکن است شما بخواهید پسورد وای فای (WiFi) محلی که قبلا به آنجا مراجعه کرده اید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا اینکه بخواهید پسورد وای فای ذخیره شده را مشاهده نمایید. تمام این کلمات عبور در حافظه داخلی دستگاه اندروید ذخیره می‌شود و شما می‌توانید با دسترسی به آن کلمات عبور فراموش شده را به دست آورید.

 

در این مطلب روش های مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در اندروید را برای شما آماده کرده ایم.

 

روش اول:

نرم افزار ES File Explorer

نرم افزار ES File Explorer را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب برنامه به مسیر Data > Misc > WiFi بروید.

به دنبال فایلی با نام wpa_supplicant.conf بگردید.

 

مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در اندروید 

 

حالا برای باز کردن فایل از نمایشگر درونی text/HTML مرورگر ES File Explorer استفاده کنید تا فایل باز شود. رمز های عبور بعد از psk قرار دارند.

نکته : فایل wpa_supplicant.conf را به هیچ عنوان ویرایش نکنید زیرا باعث ایجاد مشکل در اتصالات وای فای شما خواهد شد.

 

اپلیکیشن Wi-Fi Key Recovery

 

روش دوم:

اپلیکیشن Wi-Fi Key Recovery

ابتدا با مراجعه به گوگل پلی استور اپلیکیشن Wi-Fi Key Recovery را دانلود و نصب نمایید.

 

پس از نصب WiFi Key Recovery، آن را اجرا کنید.

 

برنامه از شما درخواست اجازه دسترسی سوپریوزر را می‌کند که در این مرحله برای ادامه کار باید این پیام را با لمس گزینه Grant تایید نمایید.

 

در ادامه لیستی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید تمامی اتصالات وای فای گوشی خود را مشاهده نمایید.

 

دقت داشته باشید که عبارت درج شده در قسمت SSID مربوط به نام شبکه مورد نظر بوده و پسورد آن نیز در خط دوم و تحت عنوان PSK نشان داده خواهد شد.

اگر تعداد شبکه‌هایی که در لیست مشاهده می‌کنید زیاد است در این صورت می‌توانید با استفاده از کادر جستجو با عنوان SSID Quicksearch، نام شبکه دلخواه خود را از بین شبکه‌های موجود پیدا کنید.

 

برنامه به شما این امکان را نیز می‌دهد که پسوردهای خود را برای استفاده‌های بعدی ذخیره نمایید. برای این منظور باید بر روی نام شبکه مورد نظر خود لمس نمایید تا منوی جدیدی نمایش داده شود.

 

 مشاهده کلمه عبور وای فای در اندروید

 

در این منو با سه گزینه روبرو خواهید بود:

گزینه اول: به شما اجازه می‌دهد تا پسورد شبکه انتخابی خود را کپی کنید.

گزینه دوم: امکان کپی همه پسوردها مهیا شده است.

گزینه سوم: می‌توانید پسورد شبکه مورد نظر خود را در قالب یک کد QR به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاری پسوردهای ذخیره شده خود نیز می‌توانید با لمس دکمه سه نقطه موجود در بالای صفحه اصلی و انتخاب گزینه Export این کار را انجام دهید.

همچنین امکان ذخیره پسوردها در قابل یک فایل متنی نیز وجود دارد که با انتخاب گزینه To SD می‌توانید فایل متنی حاوی پسوردهای خود را در حافظه SD گوشی ذخیره نمایید.

 

نرم افزار مشاهده رمز عبور وای فای اندروید

 

روش سوم :

اپلیکیشن Root Browser : 

اپلیکیشن  Root Browser را دانلود کنید.

وقتی برنامه را نصب کردید به پوشه data بروید.

پوشه misc را باز نمایید.

پوشه wifi را باز کنید.

فایل Wpa_supplicant.conf را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. دو گزینه برای باز کردن این فایل پیش روی شماست. گزینه RB Text Editor را انتخاب کنید.

 

با باز شدن صفحه جدید یک دسته کدهای عجیب به نمایش در می‌آید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بخش مربوط به کانکشن وای‌فای خود را پیدا کنید. در قسمت ssid نام کانکشن و همچنین در بخش psk رمز عبور کانکشن قرار دارد.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

درباره فیس بوک، آمار‌ها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

روزنامه خراسان: پر طرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا،۴ فوریه ۲۰۰۴ توسط زاکربرگ جوان به وجود آمد. این شبکه اجتماعی به دلیل نقض حریم خصوصی افراد و سوءاستفاده از اطلاعات مردم، بارها مورد شکایت افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته است.

درباره فیس بوک، آمارها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

احتمالا می دانید که فیس بوک در سال های 2012 و 2014 به ترتیب، اینستاگرام و واتس اپ را خریداری کرد و هم اکنون به علت اختلاف نظرهای شدید بنیان گذاران برنامه های یاد شده با زاکربرگ، هیچ یک از آن ها دیگر در فیس بوک کار نمی کنند. در سال گذشته «برایان اکتون» بنیان گذار واتس اپ از کاربران خواست تا از فیس بوک برای جلوگیری از نقض حریم شخصی شان خارج شوند و «کوین سیستورم» و «مایک کی رگر» موسسان اینستاگرام هم در سپتامبر گذشته فیس بوک را ترک کردند.

در این شرایط نامناسب، فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد قابلیت گپ پیام رسان فیس بوک و نیز بخش تبادل پیام برنامه های اینستاگرام و واتس اپ را در یکدیگر ادغام کند تا گفت وگوی کاربران این سه برنامه با یکدیگر تسهیل شود. در این پرونده علاوه بر ارائه جدیدترین و جالب ترین آمارها درباره فیس بوک، نحوه کسب درآمد این شبکه اجتماعی و چند شکایت از آن را که خبرساز شده، خواهید خواند.

از ایده تا اجرای یکی از باسابقه ترین شبکه های اجتماعی که حاشیه های زیادی داشته است

آیا«زاکربرگ» ایده فیس بوک را دزدید؟

اگر بخواهیم به تاریخچه فیس بوک بپردازیم، باید به وبسایت Facemash اشاره کنیم که زاکربرگ آن را با هدف سرگرمی بین دانشجویان هاروارد ساخت. وبسایتی که در آن دانشجویان به ظاهرِ دوستان خود از روی عکس شان رای می دادند اما حجم بالای دانلود این وبسایت که موجب اختلال در اینترنت دانشگاه شد و همچنین ناراضی بودن بعضی دانشجویان از این که عکس شان در این وبسایت مورد استفاده قرار گیرد، موجب شد دانشگاه وبسایت را مسدود کند.

درباره فیس بوک، آمارها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

پس از مسدود شدن وبسایت Facemash بود که «دیویا نارندرا» به همراه شرکایش تایلر و کارمون وینکلووس که پیش از این، ایده یک شبکه اجتماعی به نام هاروارد کانکشن را می خواستند عملی کنند سراغ زاکربرگ آمدند تا از نبوغ برنامه نویسی او استفاده کنند. مارک موافقت کرد که در پروژه آن ها همکاری کند اما همزمان با این ماجرا بود که شیطنت مارک گل کرد و او تصمیم گرفت که ایده یک شبکه اجتماعی فوق العاده را دور از چشم شرکایش عملی کند.

پرداخت غرامت توسط زاکربرگ

مارک 20ساله در فوریه 2004 به همراه چهار تن از دوستانش برنامه نویسی این شبکه اجتماعی را با نام The Facebook آغاز کردند و این وب سایت در ابتدا برای دانشگاه هاروارد طراحی شد اما مدتی بعد در دانشگاه های دیگر هم توسعه یافت. پروژه اجتماعی آن ها خیلی سریع رشد کرد. با توسعه این شبکه اجتماعی در سال 2005 ،

آدرس این وبگاه به facebook.com تغییر یافت و در سال 2006 محدودیت حضور فقط دانشجویان در این وبسایت برداشته شد و رسما این شبکه اجتماعی در دسترس عموم قرار گرفت. کمی بعد و در همان سال برادران وینکلووس و نارندرا که زاکربرگ را در پروژه هاروارد کانکشن به همکاری فراخوانده بودند، او را به سرقت ایده خود متهم و رسما از او شکایت کردند. آن ها مدعی شدند، مارک به جای انجام تعهدات خود برای آن طرح، منبع اصلی اطلاعاتی آن ها را برای تاسیس فیس بوک به کار گرفته است. زاکربرگ در ابتدا اعلام کرد، شبکه اجتماعی فیس بوک هیچ ارتباطی با پروژه هاروارد کانکشن ندارد اما چند نوبت شکایت رسمی نارندرا و برادران وینکلووس که تا سال 2011 هم ادامه داشت باعث شد مارک برای حل و فصل موضوع 45 میلیون دلار به هاروارد کانکشن که حالا به کانکت یو تغییر نام داده بود، غرامت پرداخت کند.

تحلیل و فروش اطلاعات شخصی کاربران

مدتی پیش فاش شد که فیس بوک اطلاعات شخصی بیش از 50 میلیون کاربر را به شرکت «کمبریج آنالیتیکا» -شرکتی که با ترکیب داده کاوی و تحلیل داده ها در فرایندهای انتخاباتی و سیاسی خدمات ارائه می دهد- فروخته و کمبریج آنالیتیکا هم از اطلاعات به دست آمده در تبلیغ انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 استفاده کرده است. این اولین باری نیست که چنین چیزی درباره فیس بوک می شنویم. پایگاه «اینترسپت» سندی از فیس بوک رو کرده است که نشان می دهد این شرکت از اطلاعات مجازی کاربران برای پیش بینی رفتار آن ها استفاده می کند و این پیش بینی ها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد.

درباره فیس بوک، آمارها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

فیس بوک اطلاعات شخصی افراد شامل روابط میان دوستان، موضوعات مورد علاقه، تعداد و محتوای نوشته ها و زمان حضورشان در شبکه اجتماعی را جمع آوری و طبقه بندی می کند و براساس آن ها الگوهای رفتاری کاربران را به دست می آورد. نرم افزار هوش مصنوعی فیس بوک، با قدرت پیش بینی رفتار آینده کاربران به شرکت ها اجازه می دهد با تبلیغات هدفمندشان آن ها را نشانه بگیرند. این سیستم که «پیش بینی وفاداری» نام گرفته است با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پروفایل کاربر، تخمین می زندکه آیا او به استفاده از محصول یا خدمتی ادامه می دهد یا خیر.

این شرکت با خریدن دیگر پیام رسان ها مثل اینستاگرام و واتس اپ به تنوع بخشی و توسعه بخش های درآمدزایی خود فکر کرد اما مدل کسب وکارش بیشتر روی تبلیغ متکی است. ادعا می شود در سال ۲۰۱۵، حدود ۹۵ درصد درآمد جهانی فیس بوک از تبلیغات به دست آمد و تنها ۵ درصد آن حاصل دیگر بخش ها مانند پرداخت بازی های روی پلت فرم فیس بوک، پست های تبلیغاتی کاربران و تجارت الکترونیک بود.

خبرسازترین شکایت ها از فیس بوک

شاید ندانید اما پشت چهره موجه شبکه اجتماعی فیس‌بوک که از سال 2004 تا الان موفق عمل کرده و توانسته مخاطبان خود را در سراسر جهان حفظ کند، کلی شکایت و نارضایتی وجود دارد که روح‌تان از آن ها بی‎خبر است. در ادامه تعدادی از شکایت‎ها را که تنها در یک سال اخیر رسانه ‏ای شده است، با هم مرور می ‏کنیم.

شکایت از اپلیکیشن فیس‌بوک مخصوص کودکان:گروه‌های حامی کودکان و نوجوانان می‌گویند که اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مخصوص کودکان برخلاف قوانین فدرال، اطلاعات شخصی کاربران سنین پایین را بدون تایید والدین شان جمع‌آوری می‌کند. در شکایت تنظیم ‌شده آمده است که اپلیکیشن درخواست تایید COPPA را ندارد و کاربر نمی‌داند آیا واقعاً حریم خصوصی کودکان توسط این برنامه حفظ می‌شود یا نه!

شکایت سهامداران فیس‌بوک :زمانی‏که زاکربرگ، اعلام کرد می‏خواهد به‎‏طور رسمی وارد عرصه‌ سیاست شود، بسیاری از سهامداران انگیزه‌ این کار را قدرت‌طلبی و دلیل ایجاد تغییرات ساختاری در فیس‌بوک دانستند و علیه این مولتی میلیاردر شکایت تنظیم کردند.

درباره فیس بوک، آمارها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

شکایت کارمند سابق فیس بوک به دلیل ابتلا به اختلال روانی:یکی از کارکنان سابق شبکه اجتماعی فیس‌بوک از این شرکت به دلیل کوتاهی در محافظت از او در برابر پیامد‌های مخرب محتوا‌های این شبکه شکایت کرد. او گفته است که براساس وظیفه شغلی‎اش مبنی بر حذف تصاویر و ویدئو‌های مبتذل و زننده، روزانه هزاران ویدئو، تصویر و تبلیغ درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان، تجاوز، شکنجه، بریدن سر، قتل، خودکشی و... مشاهده می‌کرده که باعث ایجاد اختلالات روانی در او شده است.

شکایت یک وکیل معروف به خاطر مردم:«max schrems»، وکیل معروف که شهرتش را مدیون درجه یک بودن در حرفه‏اش است، با حضور در دادگاه کشور «اتریش» شکایتی علیه فیس‏بوک مطرح و این شرکت را متهم به نقض قانون موسوم به «مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی» کرد.

شکایت کاربران سامسونگ:برخی کاربران موبایل‏های سامسونگ گله دارند که حساب کاربری و اپلیکیشن فیس‎بوکی که در دستگاه شان نصب شده، حذف نمی‏شود و کاربر فقط می‏تواند آن را غیرفعال کند. این نگرانی موجب شکایت علیه این شرکت شد.

شکایت «ویتنام» از فعالیت سیاسی در فیس بوک:ویتنام با شکایت از فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی را متهم کرد که قانون جدید سایبری این کشور را که از ابتدای امسال به اجرا گذاشته شده، نقض کرده است زیرا مخالفان دولت کمونیستی «هانوی» همچنان در این شبکه فعال هستند.

شکایت «بلک‌بری» به دلیل سرقت:شرکت کانادایی «بلک‌بری» رسما از شرکت مادر فیس‌بوک که اپلیکیشن‌های «اینستاگرام» و «واتس‎اپ» را هم در اختیار دارد، به‌دلیل سوءاستفاده از حق امتیازات و اختراعات متخصصان اش شکایت کرد.

6 آمار جالب درباره فیس بوک و پیام رسان های زیر مجموعه اش

درباره فیس بوک، آمارها و اتهاماتش به بهانه سالروز تاسیس آن

2.32 میلیارد: طبق آماری که در 31 دسامبر 2018 میلادی منتشر شد، فیس بوک بیش از 2.32 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

5درصد: در سال 2018 تعداد کاربران اینستاگرام از مرز یک میلیارد گذشت و نرخ رشدی معادل 5 درصد داشت. این نرخ رشد از سرویس های پیام رسان مشابه در همین سال بیشتر است.

11.97میلیارد: درآمد فیس بوک در سه ماهه اول سال 2018 حدود 11.97 میلیارد دلار بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 49 درصد افزایش داشته است.

1.5میلیارد: واتس اپ با 1.5 میلیارد کاربر، محبوب ترین پیام رسان درجهان است. بنابراین تعدادکل کاربران زیرمجموعه های فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ فاصله چندانی تا پنج میلیارد ندارد.

160دلار: پیش بینی های جدید شرکت پژوهشی «سیترون ریسرچ» نشان داده است که سهام فیس بوک در سال 2019 میلادی می تواند با ارزش 160 دلار به ازای هر سهم فروخته شود.

138.3میلیارد: براساس سهام و سود، فیس بوک در سه سال گذشته، ارزش خالص فیس بوک در سال 2018 میلادی فقط کمی از 140 میلیارد دلار کمتر بود.

 منابع: میزان - اقتصاد آنلاین -ویکی پدیا-ایسنا- زومیت- Louisem.com-Statista.com